mandag 24. juni 2013

Sommerfugler på rekke og rad

Inspirert av diverse fine og dekorative vimpelrekker jeg har sett omkring i det siste, så bestemte jeg meg for å prøve å lage en selv til barnerommet. Den skulle være i lyse, sommerlige farger, og siden jeg selv (og også lillevennen) er glade i sommerfugler, valgte jeg å hekle sommerfuglapplikasjoner til. Jeg startet med å hekle noen enkle trekanter i forskjellige farger...

butterfly crochet
Og noen små sommerfugler i de samme fargene...

bunting crochet
 Ni trekanter, ni sommerfugler...

crochet butterfyl

crocheted butterflies

crochet needle
Jeg heklet sammen vimplene, og applikerte sommerfuglene, dampa det hele, før jeg hengte det opp på barnerommet. :)

crochet bunting
 Og sånn ble den, vimpelrekka med sommerfugler!

yellow bunting

bunting

crocheted blue butterfly

2 kommentarer:

  1. you are invited to follow my blog

    SvarSlett
  2. Do you have a tutorial on how you make your butterflies? They are so sweet. My Grand Daughters birthday arty is going to be in butterflies. Would love to make her a few. :0)
    cindys-greencricut.blogspot.com

    SvarSlett